Malarz Antonio Canale zwany Canaletto otrzymywał
zlecenia na obrazy przedstawiające wenecki Canale Grande ponad dwanaście razy
na przestrzeni lat 1720-1730. Weduta eksponowana w drezdeńskiej Gemäldegalerie
obrazuje widok na kanał z Campo San Vio, w kierunku Bacino San Marco, z
widoczną kopułą bazyliki Santa Maria della Salute po prawej. Canaletto
zobrazował na tym płótnie jeden ciekawy detal, mianowicie statek namalowany na
murze budynku widocznego na pierwszym planie po prawej. Czy jest to jedynie sgraffito,
czy jakaś forma herbu cechowego, nie jest do końca jasne. Powyżej kobieta
wygląda z niewielkiego balkonu. Podobne emblematy Canaletto umieszczał także na
innych wedutach, celem przybliżenia lokalizacji punktu oglądania pejzażu
miasta. Wydaje się, że malarz usiłował przekonać widza, iż istnieją liczne
punkty widokowe, z których można podziwiać panoramiczny widok miasta lagun.
Strony
- Strona główna
- Przedmowa I
- Przedmowa II
- Przedmowa III
- Przedmowa IV
- Przedmowa V
- Przedmowa VI
- Venezia, via Slovacchia, Ungheria & Slovenia 2007
- Firenze via Repubblica Ceca & Austria 2008 - parte 1
- Firenze via Repubblica Ceca & Austria 2008 - parte 2
- Firenze via Repubblica Ceca & Austria 2008 - parte 3
- Padova & Verona 2009
- Bologna, Siena, Isola d'Elba ecc. 2011
- Roma ecc. 2012
- Roma via Repubblica Ceca & Slovacchia 2013
- Ravenna, Firenze 2014
- Vicenza, Firenze, Pisa ecc. 2015
- Vicenza ecc., via Repubblica Ceca & Slovacchia 2016
- Vicenza, Lucca, Grosseto ecc. 2017
- Lucca & Bari via Slovacchia 2018
- Pisa & Bari via Slovacchia 2019
- Milano 2008
- Verona, Lecce ecc. 2022
- Empoli & Monopoli via Cechia, Slovacchia, Ungheria 2023
- Milano & Trani via Cechia, Slovacchia, Ungheria 2024
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz